Facebooks “e-learning”-plattform populär bland småföretagare lanserar certifiering

Igår lanserade Facebook en certifiering för företag som har tagit del av sociala mediejättens plattform för “e-learning”, kallad för Blueprint. Detta är enligt dem själva “en ovärderlig resurs för småföretag”.

De som tagit del av Blueprint ska kunna använda sig av “nya sätt för att använda sig av marknadsföring via Facebook för att bättre hålla kontakten med nuvarande kunder och för att hitta nya”.

Läs mer: Vilken tid är den bästa för att dela ett inlägg på Facebook?

Den digitala lärandeplattformen tycks vara rätt populär, och Facebook poängterar att man fått en miljon kursinskrivningar på bara ett år. Av dessa skriver man att hela 73 procent kommer från småföretag.

Plattformen finns på nio olika språk, och man erbjuder nu också en certifiering för företag. Denna ska bland annat ge konkurrensfördelar för marknadsförare som vill poängtera sin kompetens inom, tja, marknadsföring på Facebook.

Man läsa mer om hur det funkar på Facebooks blogg här.