Varje månad tar över en miljard användare del av en annons som levereras av Facebooks annonsnätverk, Facebook Audience Network. Och det verkar vara native-annonserna som ses av flest.
Facebook lade själva upp siffrorna häromdagen, och är ett av många led av sociala mediejättens försök att få så många annonsörer och publicister som möjligt att använda sig av annonsnätverket. I blogginlägget så stoltserar man med nya tillskott, som den prestigefyllda publicisten Washington Post.
Facebook Audience Network (FAN) har faktiskt växt kraftigt under 2016, i synnerhet efter att man lade till den mobila webben i januari 2016.
Majoriteten är native-annonser, som står för 83 procent av annonserna i nätverket men video sägs också vara på god väg upp, och har ökat tio gånger sedan början av 2016.
Det är dock kanske inte så konstigt att Facebook – som har resurserna och användarbasen – får upp så höga siffror på så kort tid. Men man måste dock se till att hålla koll på sina mätningar, för att inte bli en jätte på lerfötter.
Läs mer: Facebooks riktade annonser kan nu baseras på vad konsumenterna tittat på hos konkurrenten