Facebook meddelar att de nu uppdaterar som Ads Manager plattform med uppdaterade möjligheter och även en helt ny ”Creative Report” som ska göra det enklare att mäta hur de olika kreativa element av annonserna presterar.
I den uppdaterade versionen av Ads Manager kommer marknadsförare kunna ändra om vilka mätvärden som ligger överst, för att på så sätt enklare hitta relevant information. Detta göra enkelt genom vanlig drag-och-släpp funktion men kommer sannolikt göra det enklare och snabbare att hitta det du letar efter.
En annan ny funktion är möjligheten att redigera en annons genom en sidomeny direkt på samma sida där du ser kampanjinformationen. Det gör att du skipper byta fönster och växla fram och tillbaka för att se vilka delar av kampanjen du behövde ordna till. Från sidopanelen kommer du kunna duplicera annonsen, samt ta bort hela kampanjen, en uppsättning annonser eller en enskild annons i kampanjen.
En nyhet är dessutom Creative Report, en helt ny rapport som ger dig information om hur bra olika kreativa element av annonsen presterar. Du kan exempelvis få veta hur titeln, texten, bilden, videon eller din call-to-action fungerar. Om du använder samma element i olika annonser kan du dessutom jämföra hur väl de fungerar i olika sammanhang, och på så sätt successivt förbättra hela kampanjens prestation. Den nya funktionen kommer vara tillgänglig globalt under juni månad, så håll ögonen öppna.