Facebook tog ut helsidesannonser i tidningar för att be om ursäkt

Efter skandalen med Cambridge Analytica, och alla andra gånger som Facebook tittat åt andra hållet när företag utnyttjat användarnas information, ville Facebook om ursäkt. Helsidesannonser i tidningar blev svaret.

Annonsen visades i The Washington Post, The New York Times, The Wall Street Journal, The Observer, Sunday Mirror, The Sunday Times, Mail on Sunday, Sunday Express, och the Sunday Telegraph.

En liten fotnot i den här härvan är att det nyligen uppdagats att Facebook-appen på Android samlat in data om både telefonsamtalt och textmeddelanden under flera år. Skandalen blir bara större och större ju längre snöbollen får rulla.

Här är hela annonstexten:

We have a responsibility to protect your information. If we can’t, we don’t deserve it.

You may have heard about a quiz app built by a university researcher that leaked Facebook data of millions of people in 2014. This was a breach of trust, and I’m sorry we didn’t do more at the time. We’re now taking steps to make sure this doesn’t happen again.

We’ve already stopped apps like this from getting so much information. Now we’re limiting the data apps get when you sign in using Facebook.

We’re also investigating every single app that had access to large amounts of data before we fixed this. We expect there are others. And when we find them, we will ban them and tell everyone affected.

Finally, we’ll remind you which apps you’ve given access to your information — so you can shut off the ones you don’t want anymore.

Thank you for believing in this community. I promise to do better for you.

Mark Zuckerberg

Här är en enkel video som visar hur du kan granska vad som finns om dig på nätet. Om du vill ha något mer handfast att läsa ska du klicka här.