Facebook at Work – med denna nya version av den populära communityn ska man erövra kontoren. Men istället för att spela “Candy crush” så ska man förbättra kommunikationen anställda emellan.
Facebook at Work kommer att låta användaren skapa en separat “jobbprofil”, och det du delar kommer enbart vara synligt för andra anställda inom samma företag.
Läs mer: Facebooks AI-hårdvara släpps fritt
Det kommer inte att finnas några annonser, och färgschemat är vitt istället för det vanliga blå (så nej, du kan inte låtsas jobb-facebooka inför chefen…). Sådant som evenemang och notifikationer kommer att vara kvar.
Facebook smyglanserade produkten i januari, och hittills har 300 hundra företag gått med i pilotprojektet. Dessa har inbegripit småföretag, banker och storföretag som Heineken. Det finns också en app ute till både iOS och Android, som enbart kan användas av de vars företag har gått med i projektet.
Det sägs också att man kommer satsa på fler verktyg för näringsidkare, som säkerhet, kundsupport och analysfunktioner. Sedan tidigare finns också Facebook för företag, men i det fallet handlar det om verktyg för handlare att sköta sina Facebooksidor.
Läs mer: Facebook Pages – nu får företagen nya verktyg för hantering av kommunikation