Enligt ett rykte som kommit till Wall Street Journal är Facebook just nu på jakt i Hollywood efter exklusivt TV-innehåll till sin plattform, och de drar sig inte för att betala stora summor för bra avsnitt.
Det handlar om att vilja locka användare i åldrarna 17-30 år till Facebook för att se exklusivt TV-material. Det finns en massiv marknad för just denna åldersgrupp, men Facebook är beredda att betala för att få det bästa. Enligt uppgifterna kan de betala upp till 26 miljoner kronor per avsnitt, förutsatt att det bedöms vara tillräckligt bra så klart.
Läs även: Se TV på Facebook (inte Facebook på TV:n)
Facebook har själva inte kommenterat ryktena, men med tanke på deras satsningar på live-streaming den senaste tiden vore det inte förvånande om de nu även ger sig tydligare in i striden om TV-tittarna. Målet är, enligt källorna, att lansera originalinnehåll framåt slutet av sommaren. Så vi får avvakta och se om det kommer några nya TV-serier till Facebook i höst.