Facebook korar de 24 bästa kampanjerna

En vecka innan Cannes Lions International Festival of Creativity höll Facebook sin egen Ad Awards, där vinnare i kategorier baserat på Facebook fem reaktionsknappar korades.
I torsdags avslöjades vinnarna i Facebook Awards, där bidragen kategoriserats efter de fem reaktionsknapparna Laugh, Love, Cry, Wow och Act. I varje kategori fanns flera vinnare, så ingen fick ensam inta prispallen
Här har du hela vinnarlistan:
Laugh
Kategorin uppmärksammar kampanjer att fått folk att skratta och må bra. Fokus var på kampanjer som tog humor till en ny nivå.
Facebook Not Live av Barton F. Graf för Tomcat Rodent Control
Litbaits av Dieste för The Wild Detectives
Little Ceasars Facebook Surprise av  Barton F Graf för Little Ceasars
Shoes: Impossible av TBWA Korea för ABC-MART Korea
Spanish Lessons av Alma DDB för Netflix
Love
Kampanjer som fick människor att förälska sig i varumärket, vann våra hjärtan och ökade medkänslan.
All that we share av och för TV 2 Danmark A/S
Playstation Search for Greatness av BBH New York för Sony Interactive Entertainment Inc.
Pocket Patrol av Leo Burnett för Samsung Australia
We Are Here av Creative Shop för Airbnb
Cry
Den här kategorin uppmärksammar kampanjer som fått oss att gråta av empati, inspiration och medkänsla. De fick oss att tänka och känna efter.
#IWelcome Live av DDB&tribal Warsaw för Amnesty International
Evan av BBDO New York för Sandy Hook Promise
Gone Girl av Facebook Creative Shop för Justice and Care
The DNA Journey av och för momondo A/S
Wow
Kampanjer som fick oss att tappa hakan och som banat nya vägar för marknadsföring återfinns i denna kategori.
#comeonin av DDB för Sydney Opera House
InstantDJ av BBDO New York för Bacardi
Made in a Minute av BBDO New York för Lowe’s
Mr. Robot Season 2 Digital Launch av ISL (Strategy Labs) för USA Network
Out of Office Travelouge av The Monkeys, part of Accenture Interactive för Quantas
Act
Här finns de kampanjer som fått oss att agera, att vilja göra något och som inspirerat till handling. Det kan även ha haft en märkbar inverkan på försäljning eller liknande mätvärden.
Anonymous Friend av J. Walter Thompson för Alcoholics Anonymous
Careculator av R/GA för Jet.com
Hungerithm av Clemenger BBDO Melbourne för Snickers
MashiMachine av Leo Burnett Mexico för 4pelagatos
The Adventures of Little Brush Big Brush av R/GA för Inilever – Signal
Your Name Saves av Leo Burnett för Donate Life America
Prisutdelningen handlar givetvis inte bara om vilka som gjort bäst annonser på Facebook och Instagram, utan är även ett sätt att visa upp vad som är möjligt att göra. Däremot är det inte ovanligt att samma kampanjer och företag uppmärksammas såväl av Facebook som i Cannes. Om en vecka får vi se vilka som är årets dubbelvinnare.