Dina nya och befintliga kampanjer flyttas till kampanjbudgetoptimering i september 2019, vilket optimerar distributionen av en kampanjbudget till kampanjens Ad Set.
I september 2019 kan du inte stänga av kampanjbudgetoptimering för nya och befintliga kampanjer.
Det här kan du förvänta dig:
-
Du har möjlighet att skapa en central kampanjbudget för att optimera över Ad Set. Facebook fördelar automatiskt och kontinuerligt budgeten till dina Ad Set som går bäst i realtid.
-
I realtid hanterar Facebook så många resultat som möjligt för din budget och sänker din totalkostnad per resultat.
-
Optimering av kampanjbudget kan generera fler resultat och lägre kostnader.
-
Optimering av kampanjbudget och budstrategin för lägsta kostnad kan hjälpa dig nå lägsta möjliga kostnad per resultat för kampanjen som helhet, inte för ett enskilt Ad Set.
Exempelvis testade BuzzFeed Facebook-verktyget för kampanjbudgetoptimering för sina Branded Content-annonser. Enligt dem och Facebook har man uppnått större kostnadseffektivitet och enklare budgethantering, samt fler videoannonsvisningar och klick.