Så här får du ut maximal effekt av din digitala marknadsföring

Om du vill upp nå maximal effekt måste du grunda dina beslut på data och analys. De insikter du får från analysavdelningen och de rapporter som de levererar kan hjälpa dig bygga en ännu bättre ”magkänsla”

Det finns ett gammalt ordspråk myntat av John Wanamaker en pionjär inom marknadsföring: “Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half”

I dagens allt mer fragmenterade medielandskap med otroligt många mediekanaler är detta ordspråk mer relevant än någonsin. Det blir svårare att få effekt från enskilda insatser: Man måste finnas i alla kanaler och anpassa sitt innehåll, analysera samt iterera för att få valuta för sina medieinvesteringar.

Vill du bli en mästare på att förvandla data till meningsfulla insikter?

Tableau bjuder på ett 60 minuters webinar i samarbete med Dagensanalys.se, du kan anmäla dig helt gratis via denna länk.

Louis Archer, senior marketing specialist på Tableau, tar dig genom detta webinar.

Här är de ämnen som Louis Archer kommer att prata om:

  • SEO inkommande taktik
  • Strategier för digital reklam
  • Hur man skapar ROI i olika områden
  • Optimera landningssidor och A-B tester
  • Prediktiv analys för relevant kommunikation