Eyeota och Rocket Fuel skakar hand om programmatic

Eyeota och Rocket Fuel har börjat ett globalt samarbete. Eyeota’s datasegmentering finns nu tillgänglig i Rocket Fuels plattform för programmatisk annonsering vilket gör det möjligt för reklamköpare att bättre nå specifika målgrupper i sina digitala annonskampanjer. Detta gäller även för svenska reklam- och medieköpare.

Med Rocket Fuel’s SaaS-baserad data management plattform (DMP) och demand side platform (DSP) kan varumärken, reklam- och mediebyråer och andra partners optimera sina annonskampanjer oberoende val av digitala kanaler eller enheter. Genom att kombinera artificiell intelligens och big data, kan Rocket Fuel’s moment scoring teknik, i realtid räkna ut hur konsumenter kommer att agera på enskilda annonser.

– Fler och fler marknadsförare använder idag programmatisk annonsering för att nå ut med sina kampanjer. Genom lägga till mer data i vår plattform, stärker vi vår moment scoring teknik och gör det möjligt för oss att bättre möta våra kunders behov. Vi ser verkligen fram emot detta strategiska samarbete med Eyeota, säger David Nelson, VP Product & Operations, EMEA, Rocket Fuel.