Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Experten: Släpp fokus på att rapportera siffror

Johan Johansson Outfox
Johan Johansson Outfox

Johan Johansson på Outfox delar i det senaste poddavsnittet av Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund sina bästa tips för att bli mer datadriven och bättre på digital analys.

Han arbetar idag som digital analytiker på Outfox som är en av Sveriges främsta konsultbyråer inom digital analys och konverteringsoptimering. I avsnittet delar Johan bland annat tre vanliga misstag han ser att många marknadsavdelningar och marknadsförare gör.

3 vanliga misstag inom digital analys

  • Fokuserar för mycket på siffror och för lite på actions.
  • Lägger mer tid på rapportering och mindre på analys.
  • Tittar på för lite data och väljer att titta på det som styrker sin tes.

Johan delar även med sig av hur han och Outfox idag arbetar allt mer med roadmaps för utveckling och utbildning tillsammans med sina kunder. Och berättar mer om den modell han har hämtat från Stéphane Hamel som är en guru inom digital analys.

Intervjun går igenom hur de använder den här modellen för att bedöma hur bra en organisation är på digital analys är idag och skapa en roadmap med mål och aktiviteter för att nå dessa.

Här kan du lyssna på podden

tonyhammarlund.io finns poddinlägg med länkar till alla resurser och kurser som nämns i avsnittet. Lyssna in för att bli inspirerad att arbeta mer med digital analys.

Avsnittet finns ute på alla poddplattformar:

Apple Podcasts
Spotify
Acast 

 

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.