När retargeting helt tappar kontroll och svärmar över sidan

Här är två exempel som visar när retargeting går helt fel och förstör användarupplevelsen. Vi har funderat och kan inte komma på varför man väljer att göra på det här sättet. Kanske du kan hjälpa oss.
När jag satt och kollade på hotell i Lissabon och några timmar senare surfade in på Resumé dök nedan vy upp. Fyra annonser för hotellet Melia i Lissabon, bredvid varandra. Jag refreshade sidan för att se om något var galet, men nej, alla retargeting-annonser dök upp igen.

Skärmdump tagen kl 18:29 den 2017-11-30.
När Mikael några dagar senare går in på sidan möts han av nedan:

Skärmdump tagen kl 13:10 den 2017-12-03
Det här måste vara det bästa exemplet som visar hur man inte ska göra med sina retargeting-annonser eller displayannonser över huvudtaget.
Det är så förvånande att Bonnier använder sig utav denna strategi – att svärma över sidan med retargeting.  De har ju till och med själva skrivit om en studie som visar hur dåligt det är med retargeting.

Vi har försökt nå tidningen utan resultat för att få ett svar på varför man gör på detta sätt.

Eller vad tror du att deras tanke är? Lämna din kommentar nedan. Tillsammans kanske vi kan lösa denna gåta.
Läs också: Äntligen! Så här slipper du alla retargeting-annonser