Evenemang erbjudes

I min förra artikel-isch skrev jag att frågan om intressanta evenemang ofta kommer upp och ställde därmed frågan till dig, vilka evenemang inom kommunikation och marknad kan du tipsa om. Och gissa om jag fick många svar! Här kan du ta del av ett antal av dem.

Start Up – event

Britny har då och då events, Britny Sessions. Denna gång trendspaning och “The Culture of Start-ups”. För sent att OSA nu men till nästa event, håll utkik. De ska vara riktigt bra. Följ dem på Facebook för att få en heads-up till kommande event.

SUP48 anordnar regelbundna träffar med olika teman och talare. Här kan du även ordna egna events.

StartUp Bar Stockholm välkomnar alla start-uppare till sina träffar. Där får du träffa folk inom olika branscher. Så, lite mindre kommunikation och mer nyföretagare.

Kompetensutveckling

Bulls Contents seminarium kan du lära dig mer om just Content Marketing. Du håller dig bäst uppdaterad om deras evenemang på deras Facebooksida och är du intresserad av att gå så mejla till anna@bullscontent.se och säkra en plats.

Valtech erbjuder inspirationslunch och är just det: inspirerande och fantastiskt! Här är länken till tidigare (för inspiration) och kommande event.

Creuna anordnar seminarium av olika slag och även om jag inte kan se att de har en innan Webbdagarna så har du tillgång till tidigare presentationer. Och de är bra!

Creative Mornings… Ah… Rekommenderas varmt. Frukostseminarium med trevligt sällskap, kompetenta och intressanta föreläsare och kaffe. Bättre än så blir det inte. På deras Facebooksida hittar du smidigast mer info om eventen.

Jag är medlem (studentmedlemskap) hos Sveriges Kommunikatörer och där får jag tillgång till väldigt intressanta seminarium som till största del är gratis, ibland en hundring. Det är gratis att bli medlem om man är student. Är du inte student men jobbar inom kommunikation och marknadsföring? Prata med din arbetsgivare. Ni borde gå med.

LynxEye brand consultants anordnar mycket intressanta seminarium. Senast bjöd de in en panel bestående av Marknadschef på IKEA och Trygg Hansa samt Strategichef på SVT. Ämnet är alltid varumärkesförknippat då LynxEye är ett Brand Management-bolag. Brand Purpose var temat samt vilka “Power Trender” man ser växa. Oerhört intressant. Missat? Läs inlägg med #brandpurpose via Twitter. Vill du bli bjuden till kommande seminarium? Mejla ditt namn och företag till network@lynxeye.com.

Mingel

Ja, till det viktigaste. Ok, det trevligaste i alla fall: Minglet. Det är minst lika viktigt att umgås med folk som du känner att du får ett intellektuellt utbyte av. Åtminstone då och då. Via nätverkande får du träffa nytt folk inom din bransch (eller annan om så önskas), utbyta idet och kontaktuppgifter. Vem vet, din nästa kollega, arbetsgivare eller anställd kanske är den du snackar SEO med på t.ex. SEO-snack. Öl och snack á la digital! Blir inte bättre än så. Sen har vi UberAW som hålls en gång i månaden. Detta på Nordic Light Hotell Nästa träff är nu på fredag, den 18/2 så passa på att anmäla er och snacka cases. Eller om Donald Trump. Ditt val. 🙂

En kombination av ovanstående

e-commerce Stockholm är en av Nordens viktigaste mötesplats för alla inom e-handel och digital marknadsföring! Den 11-12 maj erbjuder de över 70 talare, spännande start-up områdne, e-postskola med DIBS, konferens med Creuna, rafflande paneldebatter, härliga poddinspelningar, nätverksfrukostar och luncher och MYCKET mer, allt tillsammans med landets ledande företag och varumärken. Om jag ska dit? #Ja

Trumvirvel…

PTS Hackathon – “Kom och simulera olika sätt att uppleva webben, med hjälp av dina 5 sinnen, teknik och design. Inspireras av hur en superhjältedräkt berövar användaren ett sinne men ersätter det med ett supersinne. Lär dig om webbtillgänglighet, och var med och ta fram idéer till nya verktyg som kan göra webben mer inkluderande!”. Så bra! 

Har du tips på fler event? Mejla mig och kanske det kommer med i nästa upplaga av eventlistan.