Eton Shirts väljer ny marknadsföringsplattform

Eton Shirts använder idag Salesforce Marketing Cloud för att driva försäljning i omnikanalen. Med plattformen kan Eton erbjuda mer anpassade erbjudanden till sina kunder, oberoende om de handlar på nätet eller i butik, och oavsett vilken enhet som används.

Eton har sytt skjortor sedan 1928 och är kända för sin kvalitet och unika designegenskaper. Etons skjortor och accessoarer säljs idag på 49 marknader i några av världens mest exklusiva butiker. Företagets försäljning på nätet har växt snabbt de senaste åren – från en omsättning på 4,5 miljoner kronor år 2013 till 70 miljoner under 2016, en ökning med mer än 1 400 procent på bara tre år.

Varför valde ni just Salesforce Marketing Cloud?
Vi jämförde ett antal leverantörer och fann att Salesforce Marketing Cloud var den bästa lösningen för våra behov. Med Marketing Cloud kan vi rikta bättre och mer anpassade erbjudanden till våra kunder. Det är även en framtidssäkrad lösning, vilket ger oss möjligheten att integrera vår onlineverksamhet med de fysiska butikerna, säger Artur Krupke, e-handelsansvarig på Eton.