ESOMAR (European Society of Opinion and Market Research) har röstat och valt en ny President till sin organisation. Nyvald är Laurent Flores som håller i klubban från och med januari 2015 till december 2016. Till staben tillkommer David Smith som ny vice President. Avgående är Dan Foreman.
Laurent Flores meriter inkluderar bland annat CRM Metrix, chef för Ipsos-ASI Interactive, befattning på Millward Brown. Utanför den kommersiella sidan är han Associate Professor i marknadsföring på Sorbonne i Paris.
Relaterat: Vi träffar Dan Foreman som är President för ESOMAR
David Smith har en bakgrund som konsult inom marknadsstrategier och jobbat som ordförande för Illuminas. Även han har en fot i universitetsvärlden där han är professor på University of Hertfordshire Business School.
Förutom Laurent och David tillkom följande personer till ledningen:
David Bakken – grundare av Foreseeable Futures Group (USA)
Joaquim Bretcha – VD för Netquest (Spanien)
Anne-Sophie Damelincourt – VD för Blue Lemon Qualitative Research (Frankrike)
Kristin Luck – VD för Decipher (USA)
Pervin Olgun – grundare av Barem Research (Turkiet)
BV Pradeep – Global VP, Consumer & Market Insight för Unilever (Singapore)
Niels Schillewaert – medgrundare till InSites Consulting (USA)
Pieter Paul Verheggen – Marknadsdirektör för Motivaction (Holland)