ESOMAR har fått en ny President

ESOMAR (European Society of Opinion and Market Research) har röstat och valt en ny President till sin organisation. Nyvald är Laurent Flores som håller i klubban från och med januari 2015 till december 2016. Till staben tillkommer David Smith som ny vice President. Avgående är Dan Foreman.

laurent_esomar
Laurent Flores

Laurent Flores meriter inkluderar bland annat CRM Metrix, chef för Ipsos-ASI Interactive, befattning på Millward Brown. Utanför den kommersiella sidan är han Associate Professor i marknadsföring på Sorbonne i Paris.

Relaterat: Vi träffar Dan Foreman som är President för ESOMAR

David Smith har en bakgrund som konsult inom marknadsstrategier och jobbat som ordförande för Illuminas. Även han har en fot i universitetsvärlden där han är professor på University of Hertfordshire Business School.

Förutom Laurent och David tillkom följande personer till ledningen:

David Bakken – grundare av Foreseeable Futures Group (USA)
Joaquim Bretcha – VD för Netquest (Spanien)
Anne-Sophie Damelincourt – VD för Blue Lemon Qualitative Research (Frankrike)
Kristin Luck – VD för Decipher (USA)
Pervin Olgun – grundare av Barem Research (Turkiet)
BV Pradeep – Global VP, Consumer & Market Insight för Unilever (Singapore)
Niels Schillewaert – medgrundare till InSites Consulting (USA)
Pieter Paul Verheggen – Marknadsdirektör för Motivaction (Holland)