Eniro ingår samarbete med PinMeTo för effektiv kontroll och korrigering av missvisande och felaktig företagsinformation online. Eniro blir därmed publisher i PinMeTo:s nätverk.
PinMeTo, finalist i Eniro Tech Challenge 2015, tillhandahåller ett verktyg för hantering och analys av företags fotavtryck i sociala medier, söktjänster och kartor. PinMeto:s nätverk inkluderar Google, Facebook, Apple, Instagram, Foursquare, Pinterest och Twitter samt, i och med det nya samarbetet, Eniro.
– Företag med verksamhet på många platser står inför ett ökande problem med missvisande och felaktigt användargenererat innehåll online. Samtidigt hanterar vi årligen mellan 16-17 miljoner uppdateringar i Eniros databas. Genom samarbetet med PinMeTo får vi snabb tillgång till förändringar bland stora koncerners arbetsställen vad gäller t.ex. populärnamn och nya kontaktmöjligheter. Vi fick kontakt med PinMeTo i vår öppna innovationstävling Eniro Tech Challenge och är nu väldigt glada över att inleda samarbete med detta vassa startupbolag, säger Mattias Wedar, chef User & Customer Experience på Eniro.
– Eniro är en av Sveriges största internettjänster med mer än 2,5 miljoner unika besökare per vecka. Genom att inkludera Eniro i vårt nätverk av publishers stärker vi vår räckvidd inom lokalt sök, säger Daniel Melkersson, vd på PinMeTo.