Som anställd på Facebook måste man svara på alla möjliga frågor från nära och kära. Speciellt under julledigheten. Därför har Facebook utvecklat en bot som ska hjälpa till att ge rätt svar.
Enligt en artikel på Mashable heter boten Liam och ska hjälpa anställda på Facebook att svara på svåra frågor från nära och kära, eller andra nyfikna. Vad hände egentligen under Cambridge Analytica-skandalen? Varför kan vem som helst ha annonser på Facebook? Vilken moral har ni egentligen på Fejjan? Och så vidare.
Här är några svar som Liam ger när en anställd ställs inför känsliga frågor:
-Facebook consults with experts on the matter.
-It has hired more moderators to police its content.
-It is working on A.I. to spot hate speech.
-Regulation is important for addressing the issue.
Enligt New York Times är det inte första (eller sista) gången som anställa på Facebook fått så kallade “talking points” från bolaget.
Behöver du content eller hjälp med att skriva texter? Vi på Karlssons Textbyrå kan hjälpa dig. Här kan du läsa mer om vad vi kan göra för ditt företag.