Huawei inleder ett samarbete med fotografen Emma Svensson och äventyraren Jonas Fagerström inom sitt nya marknadsföringskoncept – Dare to Challenge.
Emma och Jonas, likt Zara Larsson och Sarah Sjöström som tidigare kommunicerats, passar väl in i konceptet som handlar om att våga utmana, anser Huawei.
Vi är väldigt stolta över att addera fler färgstarka profiler till konceptet Dare to Challenge. Både Emma och Jonas är framgångsrika uppstickare som inte är rädda för att utmana vilket matchar konceptet perfekt. Vår ambition är att göra ett avtryck och stärka vår förankring på den svenska marknaden. Vi hoppas givetvis att vi tillsammas ska lyckas med att inspirera andra att alltid anta utmaningen, säger Jacky Zhao, Nordisk CEO för Huawei Consumer Group.
Det är så kul att få fortsätta samarbeta med Huawei. Vi har samarbetat en del tidigare med olika fotoprojekt och jag är så imponerad av produkterna och såklart av mobilkameran med alla proffsfunktioner. Det är häftigt att de har lyckats utveckla en så avancerad mobilkamera. Den är ett klockrent tillägg i min utrustning, smidig att ta med sig när jag är på resande fot och bestiger berg. Nu närmast ser jag verkligen fram emot att få prova den nya flaggskeppstelefonen i P30-serien som har fokus på foto men även i förlängningen alla produkter i deras eko-system, säger Emma Svensson.
Nu inleder jag ett superspännande samarbete med Huawei. Det ska bli jättekul att vara en av deras ambassadörer och jag känner att challenger-konceptet verkligen tilltalar mig. Jag är oerhört nyfiken på lanseringen av flaggskeppstelefonen i P30-serien som lanseras 26 mars då deras tidigare produkter verkligen har varit grymma. Jag ser också fram emot att visa upp vad vi ska göra tillsammans under våren. Det ska bli kul! Säger Jonas Fagerström
Dare to Challenge
Genom att lyfta andra utmanare, vill Huawei inspirera andra att kämpa för att nå sina drömmar. Dare to Challenge, är Huaweis nya kommunikationskoncept, framtaget i samarbete med ett flertal framgångsrika svenskar där utmaningen står i centrum. Huawei vill lyfta deras historier, deras framgångar, för att uppmuntra andra att alltid anta utmaningen. Att våga vara en Challenger.
Huaweis varumärke växer hos svenskarna
För Huawei är den svenska marknaden viktig och på senare år har företaget investerat stort för att verksamheten ska få ett ännu större fotfäste. Detta har också visat sig bli utfallet. Under 2018 gick Huawei från fyra procent till 13 procents marknadsandel.
Huawei rankas bland de tre största mobilvarumärkena i världen och under det tredje och fjärde kvartalet 2018 blev företaget den näst största tillverkaren av smartphones i världen. Huawei har en global marknadsandel på 14,6 % enligt IDC.