Elon ökar försäljning på webben med 44 procent

Elon ökar digitala försäljningen under 2018 med 44 procent. Ökningen är ett resultat av en tydlig satsning från företaget med ny expertis, optimerad sajt och smartare kampanjer.

”Vi har tidigare under hösten offentliggjort vår vision om att bli ledande inom e-handel och siffrorna för helåret visar att vi är på god väg,” säger Stefan Lebrot, vd på Elon. ”Vi har jobbat hårt med att utveckla köpupplevelsen på nätet, något som kunderna har belönat.”

Utöver de ökade försäljningssiffrorna har Elon också ökat antalet besökare till elon.se under 2018 med 30 procent och ökat konverteringsgraden med 58 procent.

”Siffrorna visar att vi skapat snabbare, tryggare och mer smidiga köpprocesser på nätet,” säger Jakob Dahlner, e-handelsansvarig på Elon. ”Vårt nya e-handelsteam har också satsat mycket på att optimera vår sajt och skapa smartare kampanjer.”