Under hösten 2017 inledde Ellos en pitch med ett antal inbjudna mediebyråer. Nu står det klart att valet föll på HowCom.
Under det senaste året investerade Ellos 98 miljoner kronor i media i Sverige enligt RM.
– HowCom gjorde en väldigt bra pitch där de övertygade oss om att byrån och teamet har både önskat engagemang och driv men även kompetensen för att stödja oss i arbetet att nå våra kommunikations- och varumärkesmål. Vi är mycket nöjda med uppstarten och ser fram emot att följa resultatutvecklingen tillsammans med HowCom.
– Vi är naturligtvis både stolta och glada att få möjlighet att få vara del av Ellos fortsatta nordiska tillväxtresa säger Stefan Zetterberg kundansvarig och VD på HowCom. Ellos har högt satta målsättningar för de kommande åren och det är med stor tillförsikt vi tar oss an det arbetet tillsammans med Ellos marknadsorganisation, fortsätter Stefan Zetterberg.
På bild:
Längst bak Martin Andreasson Head of Broadcast and Online Video HowCom
Mitten från vänster Peter Wendt Analytiker HowCom, Åse Peterson Marketing and Campaign Manager Ellos.
Längst fram Marina Davarinou VD Ellos, Stefan Zetterberg Kundansvarig och VD HowCom