Med den egenutvecklade betalningslösningen ska kunderna få en helt mobil upplevelse där man beställer hem produkter, testar i lugn och ro vad man vill ha och sedan betalar med mobilen.
Vi ser en tydlig trend att kunden förväntar sig 100 procent mobilanpassade flöden, allt från köpbeslut till betalning. Många konsumenter väljer i dag att betala sina inköp med faktura och vi kan redan se att den här tjänsten är mycket uppskattad av våra kunder i Norden, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.
Med betaltjänsten kan kunderna välja hur stor del av fakturan de vill betala direkt och med vilket betalningsalternativ. Man kan även välja att spara sina betalningsuppgifter för framtida köp och logga in för att få en överblick över sina fakturor.
Betaltjänsten, som lanserades på Ellos och Jotex i slutet av 2018, har redan använts av över 100 000 kunder. Antalet pappersfakturor som Ellos Group skickar ut har också kunnat reduceras kraftigt och förväntas minska ytterligare allt eftersom fler använder den nya betaltjänsten. Tjänsten kommer att tillgängliggöras på Stayhard och Homeroom under 2019.