Det har nu gått tjugo år sedan Pepsi lanserade sin förra slogan. Nu har man tagit steget mot att förnya sin tagline.
Pepsis nya slogan är “That’s What I like” och ska locka den yngre generationen att fortsätta dricka läsken. Den nya känslan är att våga vara sig själv och strunta i att det du dricker inte är hälsosamt. När alla andra säger “uh, ska du verkligen häva i dig det där?” ska du kontra med “That’s What I like”.
Mitt förslag är att istället vara ännu mer rakt på sak med “That’s how I like it!” med ett utropstecken. För som läskdrickare i ett västerländskt land måste du förklara ditt beteende, likt en rökare. I andra mindre utvecklade länder spelar deras slogan mindre roll för när läsk är nära billigare än vatten går familjen hem med 6 liter från Supermarket.
Behöver du content eller hjälp med att skriva texter? Vi på Karlssons Textbyrå kan hjälpa dig. Här kan du läsa mer om vad vi kan göra för ditt företag.