Googles platform för programmatiska köp, DoubleClick, har utnämnt Precis Digital till den första certifierade återförsäljaren i Sverige.
Syftet är att tillmötesgå den stora efterfrågan på DoubleClicks programmatiska produkter, såsom DoubleClick BidManager, DoubleClick Campaign Manager och DoubleClick For Search, på den skandinaviska marknaden.
Precis Digital grundades 2012 av Jakob Wallsten, Christoffer Lötebo och Robin Cavonius. Företaget har ca 60 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. Förutom DoubleClick är Precis Digital även återförsäljare av Google Analytics 360 (Premium) och certifierade Google AdWords-partner
Jakob Wallsten, grundare av Precis Digital: “Vi är väldigt stolta att bli utvalda av Google som den första certifierade återförsäljaren av DoubleClick i Sverige”.
Daniel Rytterström, chef för DoubleClicks programmatiska erbjudande i Sverige: “Precis Digital har hjälpt många annonsörer att komma igång med DoubleClicks alla olika produkter och har gedigen erfarenhet av Google Analytics. DoubleClicks produkter har historiskt sett i första hand vänt sig till mediebyråer, men vi öppnar nu portarna för mindre byråer och direktannonsörer. Vi tror att certifieringen av Precis Digital kommer att leda till att många nya annonsörer ges möjlighet att använda DoubleClicks programmatiska erbjudande.