Adoveo har utvecklat en tjänst som gör det möjligt att distribuera digitala värdekoder direkt i bannerannonsering. Schibsted använder detta och lanserar ”Schibsted Coupon Ad” som innebär att annonsörer snabbt kan aktivera kampanjer med kuponger som skickas digitalt till användarens mobil och löses in direkt i kassan eller webshopen.
Konsumenten får ett erbjudande direkt till sin mobil via sms eller e-post. Detta skapar ett snabbt positivt engagemang med varumärket och leder i sin tur till ökad försäljning i butik.
Tjänsten kommer att synas på åtta sajter i Schibsteds nätverk, Aftonbladet.se, Blocket, Hitta.se, SvD, Tv.nu, Omni, Prisjakt och Klart.se.
”Tjänsten är mycket spännande för alla våra anslutna kedjor. Kuponger och värdekoder som snabbt kan exponeras i media och direkt laddas ner till mobilen är det nya sättet att distribuera kuponger och erbjudande. Studier visar att observationsvärdet ökar när konkreta och relevanta erbjudanden visas”, säger Claudio Simatovic, VD på Retain24.
Adoveo AB är en svensk Start-up som utvecklat en plattform för incitamentsdriven marketing.