Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Utbildningar

Onlineutbildning inom digital marknadsföring

Utbilda dig själv eller hela din organisation.

Utbildningsledare är ingen annan än Simon Myringer, en riktig expert på området med stor erfarenhet av såväl arbete som utbildning inom digital marknadsföring.

Kursen är helt digital och du kan när som helst påbörja kursen. Du avklarar den i egen takt.

Kursen motsvarar densamma  som hållits i digitala tjänster på Nackademin  och Stockholms Internationella Handelsskola där flertalet genomfört den och överträffat förväntningarna.

Kursen är indelad i sju olika moment:

1. Marknadsanalys – Vi skulle inte göra marknadsföringen rättvisa om vi inte tog fasta på behovet av att ha korrekt data.

2. Analys – Hur mäter du och vad ska du mäta när du skapar din kampanj? Detta är avgörande för att veta om du nått dina mål.

3. Sökmotoroptimering (SEO) – Hur ser du till att din kampanj eller sajt når ut på bästa sätt, både gällande teknik och innehåll.

4. Sökmotormarknadsföring – Att marknadsföra dig via sökmotorer kan verka enkelt, men det finns en hel del att tänka på.

5. Sociala medier – Om du inte har tagit med sociala medier i din marknadsföring går du sannolikt miste om en hel del möjligheter. Hur optimerar du din kampanj på bästa sätt för olika kanaler?

6. E-postmarknadsföring – Trots utvecklingen de senaste åren är e-post fortfarande en relevant och viktig kanal för din kommunikation med kunderna.

7. Displayannonsering – Med intåget av programmatiska annonsköp har det blivit både enklare och svårare att synas på displayannonser

Efter avslutad utbildning får du ett certifikat som intygar att du är ett tvättäkta proffs på digital marknadsföring.

Kostnad för kursen är 9.900 kr (exkl moms). Anmälan är bindande. Om du får förhinder går det bra att överlåta ditt deltagande till annan deltagare.

Anmälan till utbildning i digital marknadsföring

Vi på Dagensanalys.se gör vårt yttersta för att du ska vara nöjd med kursen. Om du trots det känner att vi inte håller vad vi lovat kontakta oss. Skulle du ändå inte vara nöjd får du pengarna tillbaka.

Frågor och svar:

Finns det en genomgående introduktion?
Ja, i början av kursen får du information om allt du behöver för att genomföra kursen på bästa möjliga sätt.

Vad ingår i kursen?
7 områden, 32 djupdykande lektioner, 16 övningar där du kan få handledning direkt och massor av extramaterial.

Hur lång tid tar kursen?
40-60 timmar.

Hur kan jag lägga upp min tid?
Hela kursen går i fritt tempo. Det innebär att du kan titta, läsa och göra uppgifterna när det bäst passar dig.

När blir jag klar?
När du genomfört alla övningar får du ett certifikat som utfärdas av Simon Myringer och Dagensanalys.se

Hur gör jag om jag har frågor?
Under varje moment finns ett kommentarsfält där du kan ställa dina frågor. Du kommer även kunna maila direkt till Simon.

Anmälan till utbildning i digital marknadsföring

Så här tycker några av våra elever:

Jag tyckte denna kurs är riktigt bra för man får ta den i sitt eget tempo, kursunderlaget är lätt att förstå och den är marknadsmässigt utformad har jag förstått av andra i branschen. Med denna i min portfölj får jag en väldigt snabb väg in i digital marknadsföring på dagens marknad. Detta har gett mig en djupare förståelse i hur man jobbar med digital marknadsföring, strategiskt och taktiskt.

//Jonatan

Fick tips av en vän som jobbar på en digital marknadsföringsbyrå att läsa denna kurs. Jag ångrar mig inte, den har vart super! Idag ser jag på sociala medier och digital reklam med helt andra ögon. Hur mycket arbete och kunskap som ligger bakom, det är viktigt för mig att förstå när jag ska välja kanal åt mitt företag som jag jobbar på. Fantastiskt var också att mitt företag tyckte den var så pass bra att dem betalde för den!

//Richard

Jobbar idag med försäljning inom marknadsföring och har använt denna kurs för att få en djupare och bredare förståelse på vad man kan göra med digital marknadsföring. Istället för att tidigare fått det berättat för mig vad SEO och SEM är för något så är det oftast jag som håller låda om vad det FAKTISKT är, vilket höjer mig själv och mitt självförtroende i möten med kund och arbetsgivare.

//Carl

Anmälan till utbildning i digital marknadsföring




<!– End Facebook Pixel Code —>