Digitala medier tvingar tv-bolagen att tänka om

Mediacorp förnyar sina annonspriser för att bättre kunna konkurrera med företagets samtliga kanalar (omnichannel).

Tv-bolaget Mediacorp justerar sina tv-priser så att de ligger i nivå med digitala medier, något som de uppger kan spara marknadsförare upp till 80 procent i kostnader. Och vara ett attraktivt paket för annonsörer som lägger allt mer av sina pengar på Google och Facebook.

Förutom det vill man låsa in annonsörer i längre affärer – något som man kallar för “transmedia solutions”. Om annonsörer går med på det kan de få ännu bättre impact och mervärde.

“With parity between TV and digital media, the cost-effectiveness of our revised TV rate card and flexibility of the new transmedia master contracts, we are confident that our clients will get a significantly bigger bang for their buck. With our new transmedia solutions, advertisers and clients can embark on campaigns with greater confidence and focus on achieving results without worrying about being tied to specific media platforms,” kommenterar Mediacorp till The Drum.

Här kan du läsa mer om hur Mediacorp försöker hålla internetjättarna på avstånd.