I dagens digitala värld är Marketing Automation – möjligheten att automatisera och skräddarsy kundkommunikation med hjälp av faktisk kunddata – en självklarhet för många företag. Samtidigt är programmatic och datadriven marknadsföring en viktig del av marknadsföringen för många företag.
Men enligt DIMENSION 46 och AGILLIC lyckas få arbeta med Marketing Automation och Programmatic samtidigt, det blir gärna två silos istället, skriver bolagen i sitt pressmeddelande (som du kan läsa mer av nedan).
För att underlätta möjligheten för Programmatic och Marketing Automation att arbeta tillsammans har AGILLIC släppt en teknisk koppling mellan sin Customer Marketing Platform och ADFORMs programmatiska plattform. Samtidigt blir DIMENSION 46 och AGILLIC partners.
Förlåt en gammal sportfråga, men: Hur känns det?
”Det känns bra! Vi är jätteglada över det här samarbetet – AGILLIC har redan många kunder som efterfrågar det vi tillsammans kan erbjuda och vi hoppas att det här leder till att ännu fler får upp ögonen för vad Marketing Automation och Programmatic kan göra tillsammans”, kommenterar Tobias Eidem, Head of Business Development och partner på DIMENSION 46.
Varför är det här intressant för marknadsförare?
”Därför att tidigare har Marketing Automation-teamet ofta haft ”vattentäta skott” mellan sig och den byrå som sköter köpt marknadsföring. Med hjälp av vår koppling mot Adform blir dessa två viktiga delar av marknadsföringen integrerade. Och DIMENSION 46 kan hjälpa till där för de kunder som är intresserade”, kommenterar Jonas Luthander, Country Manager Agillic på AGILLIC i Sverige.