När Facebook Live lanserades under sommaren 2015 så såg man snart till att (för en oklar summa) sponsra företag och publicister som ville göra Live-videos på plattformen. För kända tidningen New York Times så verkar detta ha fungerat väl – man har nämligen passerat 100 miljoner visningar.
Detta uppgav man under gårdagen, och enligt NYT så passerades 100-miljonersgränsen i början av december månad. Det är dock oklart hur mycket pengar som Facebook betalat till tidningen, då varken de eller NYT vill kommentera några summor.
Enligt Wall Street Journal så ska det dock röra sig på 3 miljoner dollar (cirka 24 miljoner kronor) för perioden mars 2016 till mars 2017, skriver Reuters. Till det tillkommer såklart de digitala reklamintäkterna, som numera är många publicisters huvudsakliga inkomstkälla.
Läs mer: Ska VR och AR leda till framgång för tidningarna på nätet?
De stora tittarsiffrorna är till en viss del resultatet av det amerikanska presidentvalet, som ådrog sig stor uppmärksamhet och från vilken man sände många live-rapporter.