Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

“Det blir nyckeln för att lyckas i sociala medier”

Podcasten Digital Marknadsföring, med Tony Hammarlund , inleds med ett avsnitt där Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt diskuterar hur du kan bygga varumärke i sociala medier.

Deeped och Sarah är två av Sveriges främsta experter på sociala medier och driver bland annat podden Social by default. De håller sedan fem år tillbaka också kursen “Bygga varumärke i sociala medier” på Berghs.

Om mål och syfte är att bygga varumärke så behöver du lära känna dina målgrupper väldigt mycket. För det är ju hela tiden behovsstyrt från målgruppen. Vi har ju tidigare pratat om att sätta kunden i centrum och prata utifrån och in. I sociala kanaler blir det nyckeln till att lyckas, förklarar Sarah.

I avsnittet delar Sarah och Deeped med sig av sina insikter i hur du kan använda sociala medier för att bygga varumärke och hur du kan ta fram en strategi för detta. De går igenom allt från vad strategin bör innehålla till hur den bäst implementeras och varför det krävs både en strategi och en playbook.

Deeped och Sarah delar även med sig av sina bästa tips för att hur du ska lyckas med sociala medier, hur du sätter riktigt bra mål för sociala medier och vilka typer av innehåll du behöver ha med dig i din plan.

Här kan du lyssna på avsnittet:

tonyhammarlund.io finns avsnittet med tidsstämplar och länkar till alla resurser och verktyg som nämns. Avsnittet finns ute på alla poddplattformar:

Apple Podcasts https://apple.co/2sGoVNM
Spotify https://spoti.fi/2MlIiF7
Acast http://bit.ly/2CzXqdx

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.