Tele2 hade en intressant morgon efter att VD Thomas Ekman uttalade sig igår om att slopa bindningstiden. Det visade sig att kundtjänst och deras webb inte var uppdaterade om nyheten.
Det mest komiska på morgonkvisten var att telefonnumret till kundtjänst som fanns på Tele2s webbsida gick till en privatperson. Privatpersonen stängde efter flera hundra samtal av sin mobiltelefon och slussade alla samtal till sin voicemail där hon glatt berättade om problemet att det var fel telefonnummer till kundtjänst på Tele2s hemsida.
Det andra var att trots att Tele2 ställde sig högst upp på berget för att skrika ut sitt budskap om slopad bindningstid ‘glömde’ berätta att de trots allt valt att behålla sin uppsägningstid. Om du vill kund hos Tele2 måste du ha kvar bolaget som operatör 1 månad efter att du vill lämna dem. Denna information kom fram efter att vi på Dagensanalys.se fick tag på kundtjänst via deras chatt (eftersom det inte gick att ringa till dem).
Personalen i kundtjänst hade också dålig koll vad som egentligen gällde, eftersom “allt är så nytt här idag och vi har inte fått all information” sa handläggaren till oss.
Ställer man sig högst upp på berget för att skrika är det bra att man innan har koll på;
– att trupperna hemma är insatta i vad som gäller
– att all kommunikation (som på webben) är uppdaterad och korrekt
– att budskapet man lovar också håller i verkligheten
Här nedan kan du ta del av Tele2s infografik: