Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

De nominerade i årets Mixx Awards

För fjärde året i rad anordnas Mixx Awards av IAB, där vinnare i fyra olika kategorier koras. Det är ett pris som successivt fått allt mer uppmärksamhet och i år var bidragen fler än någonsin, så juryn har haft ett digert arbete.
Mixx har på kort tid fått allt mer uppmärksamhet, och priserna i de fyra kategorierna är ett uppmärksammande av det arbete som ligger bakom framgångsrika annonsteam och deras kampanjer. Priset delas ut på Nalen den 30 mars och nu, bara en dryg vecka innan prisutdelningen presenteras alla de nominerade.
De nominerade till de fyra kategorierna har sållats ut av tre oberoende jurygrupper. Förutom den mest prestigefyllda utmärkelsen, ”Person of the Year” som väljs ut av Styrelsen för IAB och presenteras först under galakvällen på Nalen.
Av alla nominerade finns några som är värda att notera extra, dels Apotek Hjärtat som har två bidrag med i kategorin ”Bästa kampanj direkt respons”. Även TV4 är nominerade med två bidrag, men i två olika kategorier: ”Bästa digitala säljteam” och ”Bästa annonsmiljö”.
Samtliga nominerade, samt nominerande jury, ser du här:
Bästa kampanj direkt respons
Cadreon: Apotek Hjärtat
Curamando: SBAB
JMW kommunikation: Max
Mindshare: Unilever
Quisma: Apotek hjärtat
Bästa kampanj innovation
Actionist: Biolabbet
Carat: Arla
Clutch entertainment: Sony music
Splay: Intersport
Spotify: Kent
Juryn för bästa kampanj:
Kenneth Danielsson, vd, Mindshare (ordförande)
Fia Holmström, account director, Valentin & Byhr
Pär Ekroth, leader of global brands, Schibsted
Cecilia Kocken, marknadschef, Arla
Tran Cam, head of display och social media advertising, Iprospect
Bästa digitala säljteam
Acast
Quantcast
TV4
United Influencers
Visual Art
Juryn för bästa digitala säljteam:
Malin Häger, försäljningsdirektör, TV4 (ordförande)
Linda Kokovic, business och team director, 3kronor
Ebba Kilman, vd, Vizeum
Håkan Cedell, sales director nordics, Adobe
Anna Erlandsson, client service manager Nordics, Spotify
Bästa annonsmiljö
Metro mode
MTG
Schibsted
TV4
Juryn för bästa annonsmiljö:
Fredrik Eriksson, vd, OMD (ordförande)
Jonas Wallentin, chief analyst, Google
Eva Burman, chefredaktör och ansvarig utgivare, E-kuriren
Caroline Spets, vd, Allabolag.se
Anders Graffman, vd, Apegroup

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.