Dags att bänka dig framför TV-året 2016

Förra året var utan tvekan ett utmanande år för TV-branschen. Linjär-TV och onlinevideo smälte samman för tittarna i ännu större utsträckning än tidigare. Det totala tittandet* fortsatte att öka, vilket förklaras av att onlinetittandet ökade något mer än vad det linjära TV-tittandet minskade. För att hålla koll på trenderna ska du gå på seminariet TV-året 2016.
På seminariet TV-året 2016 kommer vi att belysa TV-tittandet och tittandet på onlinevideo på olika skärmar. Vi kommer dessutom att analysera utvecklingen av olika SVOD-tjänster som Netflix, Viaplay, Cmore och HBO m.m. samt jämföra dessa med tittandet på andra playtjänster. Utöver detta kommer vi att belysa hur olika annonsörer och mediebyråer kombinerar linjär-TV och onlinevideo för att skapa högsta möjliga värde genom sina medieinvesteringar.
Var och när
Tid: Tisdagen den 24 januari klockan 16.00-17.00, därefter mingel med förfriskningar.
Plats: Westmanska palatset på Holländargatan 17 i Stockholm.
Gör din anmälan på: anmalan@mms.se Märk med TV-året 2016 i ämnesraden.
Begränsat antal platser. OSA senast fredag 2017-01-20.