Vi välkomnar ännu en annonsör och omfamnar prestationsångesten

Vi på Dagensanalys.se oroar oss denna vecka för att vi inte hinner nå ut till alla potentiella annonsörer. Det finns så många företag där ute som vi vill jobba med, men dygnet har bara 24 timmar. Vi måste helt enkelt bli bättre på att hantera allt arbete.
När vi startade valde att inte kliva in i bollrummet med riskkapitalet, vi ville se hur långt vi kunde komma med egen kraft. Det är så lätt att tappa bort ingången när man kastar boll, rullar runt och leker.
Andra nystartade projekt som Breakit och News55 drog igång en business som bygger på att de får in nytt och fräscht kapital varje år. Utan dessa injektioner så finns inte titlarna kvar. Det är ganska svårt att tjäna egna pengar idag, det vet även vi på Dagensanalys.se. Vi måste hela tiden bevisa att det är effektivt och värt att nå ut till våra läsare. Annonsörer som Facebook, Tableau, Adobe, Qlik och fler som redan hittat till oss har gjort kap, eftersom vi helst inte tar i från tårna när vi sätter våra priser. Vårt mål är att överträffa förväntningarna och då gäller ‘pricksäkra kampanjer’ med tillägget ‘inga krusiduller’ till en bra kostnad.

Vi som driver Dagensanalys.se äger också 100 procent av bolaget. Ett bolag som växer helt organiskt och har besökstal som ökar 100 procent, år på år. Med 3500 prenumeranter av vårt nyhetsbrev, som har en öppningsgrad om 70 procent och en hög kännedom i vår målgrupp når vi över 45000 unika läsare i månaden. Vi försöker jobba smart men du har väl hört ordspråket ‘skomakarens barn’. Vi försöker alltid klura ut bättre lösningar för hur vi ska driva vår tidning framåt, en utmaning som kittlar våra hjärnceller. Vi ska bli bättre och vi ska bli större!

Pengarna vi får in återinvesterar vi i bolaget och vinsten som blir över delar vi ut bland ägarna. Ja, vi går med vinst och det har vi alltid gjort.
Vi har i veckan fått in en ny annonsör och då gäller det verkligen att leverera. Eftersom vi lever på word-of-mouth måste varje kampanj bli lika lyckad. Samtidigt måste vi hinna med att informera fler företag, som vi vill få in som annonsörer, om vårt erbjudande, ett arbete som vi måste bli bättre på att hantera. Tiden räcker inte till när vi skall producera artiklar och samtidigt ta hand om våra kunder, vi har nu hittat en bra laguppställning så att vi kan växla upp affären.
Vi på Dagensanalys.se vill alltid vara bäst när det verkligen gäller så vi har valt att helt enkelt acceptera prestationsångesten.