Curamando, Kurppa Hosk, Keybroker och Animal bildar ny byrågrupp

Altor investerar i den nybildade bolagsgruppen ledd av Curamando, med fokus på att stötta bolag i omställningen till den nya digitala verkligheten.

Till gruppen kopplas samtidigt Kurppa Hosk, Animal och Keybroker – tre bolag inom varumärkesarbete, kreativ kommunikation och performance marketing.

Curamando har som mål att bli en ”one-stop-shop” för sina kunder. Conversionista, experter på digital konvertering som Curamando förvärvade 2017 och adderas ytterligare tre företag till gruppen: Kurppa Hosk, Animal and Keybroker, som har sina verksamheter inom varumärkesfrågor, marknadskommunikation och performance marketing. Tillsammans har de fem företagen intäkter på knappt 400 MSEK.

”Vi är oerhört glada över att få in Altor som delägare och det är fantastiskt att vi också får in en dynamisk trio av företag till vår familj. Nu kan vi erbjuda alla de tjänster som våra kunder har bett om för att kunna säkra sin digitala tillväxt. De tre nya bolagen kommer att arbeta självständigt och försvinner inte i ett slukhål, något som andra byråer upplevt när de har förvärvats av våra globala konkurrenter” säger Mattias Olofsson, VD och grundare av Curamando.

”Det finns ett nästan omättligt behov av att stötta företag i anpassningen till en ny digital verklighet. På Altor har vi sett hur digitalt drivna konsulter växer nästan fem gånger snabbare än sina traditionella kollegor – vi känner att vi har hittat ett digitalt McKinsey i Curamando, en position som är spännande här och nu, och in i framtiden.” säger Stefan Linder, partner på Altor.

Samtliga grundare kommer att vara kvar på respektive bolag utom Keybrokers medgrundare Fredrik Holmén, som går över till Curamando för att komplettera och utveckla Curamandos erbjudande inom martech och data-aktivering.