Creo och Unreel går samman

Efterfrågan på rörlig bild fortsätter att växa kraftigt och därför väljer Creo och Unreel att slå ihop sina bolag.
Här är deras gemensamma pressmeddelande:
Creo grundades 2009 och är ledande inom rörlig media för B2B och internkommunikation. Unreel har under de senaste åren byggt upp en stark kompetens med fokus på marknadskommunikation med kampanjer för varumärken som Storytel, iZettle och Happy Socks. Genom att kombinera Creo och Unreel som kompletterar varandra väl befäster bolagen sin ledande position och kraftsamlar för ytterligare expansion och utveckling.
– Det känns otroligt kul att få arbeta med Unreelgänget som är grymt proffsiga. Genom att slå ihop bolagen och skapa en gemensam organisation kan vi fortsätta driva utvecklingen inom rörlig bild i Sverige. Det kommer att gynna våra kunder, säger Niclas Grunewald, vd för Creo.
– Det är ett viktigt och roligt steg i utvecklingen av Unreel. Styrkan i den nya organisationen öppnar upp möjligheter för att inkludera nya typer av resurser och kompetenser samt skapa nya erbjudanden, säger Mats Karsvall, vd för Unreel.
Niclas Grunewald blir vd för den gemensamma organisationen och Mats Karsvall blir Creative Director. Unreel kommer finnas kvar som varumärke för de delar av erbjudandet som är fokuserat på kreativ marknadskommunikation.
Det nya bolaget har drygt 40 medarbetare med intäkter pro forma 2017 om över 55 miljoner kronor.
– H&H Group har vuxit snabbt de senaste åren och arbetar hela tiden med att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra byråer. Det är oerhört glädjande att se med vilken entusiasm och självklarhet som Creo och Unreel närmat sig varandra, vilket nu resulterar i denna sammanslagning,
säger Martin Petersson, vd & koncernchef för H&H Group.