Företaget Neurolab CoolTool har lanserat en ny mätning som mäter känslor på internet via den inbyggda webbkameran.
Bra att veta hur konsumenter reagerar på annonser, videoklipp, hemsidor och mer tänkte analysföretaget NeuroLab CoolTool när de lanserade sin tjänst.
Läs också: Webmie mäter beteenden i mobilen och på datorn
Enligt analysföretaget samlar man in bättre och mer korrekt data när respondenterna får surfa som vanligt på webben än att stoppa in dem i kontrollerade miljöer.
Allt du behöver är att respondenterna har en webbkamera och sedan gör NeuroLab CoolTool resten. Tjänsten fungerar i Chrome, Opera, Microsoft Edge och Firefox.
Så här förklarar NeuroLab CoolTool hur det hela fungerar:
“Imagine a shutter of the photo camera, which is moving incredibly fast, making hundreds of images of people’s faces per minute. This bunch of images is processed by a smart program, which tells you what kind of emotions people on these images felt at any particular moment. That’s basically how emotions measurement works”.