comScore lanserar nytt Targeting-verktyg

Mätföretaget comScore har trots det något brokiga året inte slutat vara verksamma inom sitt område. Nu lanserar man ett nytt nytt Targeting-verktyg, kallat Activation, som ska ge kunderna data anpassat för mer träffsäker riktad reklam.

Enligt comScore så ska detta hjälpa mediesäljare att öka intäkterna, CPM-värdena och annonsörer ska kunna nå rätt personer med rätt innehåll – “i en kontext som passar deras varumärke”, som comScore själva uttrycker det.

Verktyget ska erbjuda analysmöjligheter av innehållsvisningar och publikbeteende, något som ska kunna förbättra räckvidden bland existerande och framtida publik. Bland andra funktioner så ska annonsörer också kunna skräddarsy budskap baserade på konsumenternas individuella intressen, medan mediesäljare ska kunna erbjuda unika mediepaket anpassade för annonsörernas behov.

Läs mer: comScore riskerar avstängning från NASDAQ-börsen

Med tanke på all uppmärksamhet kring företagets problematiska år – något även vi rapporterat om en del här på Dagensanalys – så är det förstås bra att man ändå kan leverera tjänster kring sitt huvudområde.