Vill du jobba på ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag? Då ska du ta chansen att söka den spännande tjänsten som Chief Marketing Officer på Proteinbolaget.
2018 blev Proteinbolaget utsedd till Årets Gasell av Dagens Industri. Var med och gör samma resa under 2019!
Om tjänsten
Som Chief Marketing Officer (CMO) på Proteinbolaget ansvarar du för företagets marknadsstrategi och budget, både avseende performance marketing- och varumärkesaktiviteter.
Du kommer att vara ansvarig för områden som berör SEM, SEO, sociala medier, influencer marketing, programmatisk annonsering, remarketing med flera. Du kommer ansvara för att driva trafik till e-handeln. Som CMO tar du en given plats i företagets ledningsgrupp där du är delaktig i att driva bolaget framåt.
Om dig
Proteinbolaget söker dig med erfarenhet inom digital marknadsföring och förståelse för kundbeteenden online. Du är affärsorienterad, organiserad och analytisk samt kunnig inom varumärkesbyggande. Du ska ha en känsla för detaljer och förmåga att strategiskt planera samt utföra marknadsaktiviteter i världsklass. Du är driven och jobbar självständigt i en snabb, utmanande och digital omgivning.
Om Proteinbolaget
Proteinbolaget är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag. De erbjuder dels produkter från de största globala varumärkena inom kosttillskott och träningskläder, men har även produkter från egna varumärken. Bolaget grundades 2012 och har de senaste tre åren vuxit med 828 procent (!). 2018 blev Proteinbolaget utsedd till Årets Gasell av Dagens Industri.
Ansök här
Är du intresserad av tjänsten som CMO på Proteinbolaget?
Klicka här för att läsa mer och skicka in din ansökan!