Cint lanserar nytt “självservande ekosystem” för annonstestande

Svenska analysföretaget Cint erbjuder nu ett nytt verktyg som i realtid ska leverera analyser från panelundersökningar och tester relaterade till annonskampanjer. Dess namn är Cint Connect, och lovar stora saker.

Redan 1500 av Cints panel-partners är kopplade till det nya systemet. Företaget lovar att Connect, som tjänsten heter, ska erbjuda en “unikt bred täckning av annonsmätningsteknologi”.

Läs mer: Ladda upp dina listor till Cint Ad Hoc Supply

Tanken är att man ska kunna öka intäkterna från egna paneler genom att erbjuda medlemmarna deltagande i undersökningar (inom såväl publikmätningar och profileringsdata). Man kommer också kunna jämföra de egna panelerna mot den övriga befolkningen, även på global skala. På samma sätt ska Connect även vara till fördel för dem inom forskning, med hjälp en global räckvidd och kapabla profileringsverktyg.

Connect är baserad på självservice, och är fullspäckat med API’s så att kampanjer ska kunna lanseras och spåras direkt av kunden.

Man lovar att det nya verktyget både ska generera större intäkter till panelpartners och fokusera på paneldeltagarens upplevelse med “total transparens och ständigt relevanta undersökningsmöjligheter”.