Carat har hittat sin Global Chief Intelligent Officer

Alla företag har fokus på data och även så mediebyrån Carat. Där har man skapat en ny roll med titeln Global Chief Intelligent Officer, som har ansvar över 4.500 data science, analys och teknikexperter.

Wow tänker jag! Har Carat global verkligen så många. De måste med så många dataexperter vara en av de ledande byråerna inom data.

Den som får äran att axla ansvaret är Fabrice Otaño. Han var tidigare chef på AccorHotels och även haft en tid på Capgemini.

As a self-confessed business geek, I’ve always admired the unique blend of analytics, creativity and practical intelligence that media agencies combine for their clients. As part of the Dentsu Aegis Network, with its M1 platform, digital operations and talent, Carat has all the right foundations in place – that creates a fantastic opportunity to focus on applying intelligence capability to deliver value to our clients, kommenterar Fabrice.

Artificial Intelligence and automation, combined with human creativity and a deeper understanding of people, are transforming our profession. Fabrice is a great addition to our Carat global leadership team and will work with talent from across the Dentsu Aegis Network to develop services that transform consumer and marketing data into insights that drive business outcomes, tillägger Carat.