Camilla går till Frida som satsar på digitalt

Frida Förlag bygger ut sin kommersiella avdelning med Camilla Björkman som kommer att ansvara för förlagets fortsatta affärsutveckling med stort fokus på den växande digitala affären.

Camilla kommer närmast från LRF Media där hon varit chefredaktör för tidningen Driva Eget och utvecklat den digitala affären liksom en eventverksamhet. Dessförinnan har hon drivit eget som konsult och frilans, haft en egen tidning inom dentalbranschen och jobbat på tidningen Cosmopolitan.

– Jag är supertaggad över att börja jobba med Frida Förlag. Inte bara har de en fantastisk målgrupp i form av unga kvinnor utan är också snabbfotade och har drivet som krävs för att tillsammans med läsarna, användarna och kunderna fortsätta utveckla intressant innehåll och upplevelser. Jag är stolt över att få vara med och ytterligare lyfta den digitala affärsresa som Frida Förlag redan har påbörjat, säger Camilla Björkman, tillträdande kommersiell förlagschef.