BuzzFeed har en lanserat en mycket framgångsrik tv-show som heter AM to DM. Hela 1 miljon tittare klickar sig in och ser live och över 10 miljoner tittningar totalt drar varje avsnitt.
Den unga publiken som lockas av innehållet är under 35 år i genomsnitt. Det gäller att hålla sig ajour med de yngre generationerna och därför har BuzzFeed valt Twitter som sin huvudkanal. AM to DM är nummer #1 på Twitter i USA och nummer #4 globalt.
Programmet visas mellan kl 10 till 11 varje morgon och har en repris vid lunchtid. Själva vill de inte liknas vid ett vanligt morgonprogram utan vill istället lyfta sitt engagemang med tittaren via twitter. Förutom det är värdarna för programmet två härliga figurer som balanserar sin humor väl.
ICYMI: The full #AM2DM Sit Down with @cthagod touches on authenticity and how social media can be a double-edged sword. pic.twitter.com/2jmRGRSjP0
— AM to DM (@AM2DM) 4 oktober 2017
How does a bogus news story become unstoppable on social media? BuzzFeed News’ Lam Vo explains on #AM2DM pic.twitter.com/rnjOgmcMNw
— AM to DM (@AM2DM) 4 oktober 2017
Bildkälla: BuzzFeed