BuzzFeed öppnar e-shop med dina prylar

BuzzFeed tjänar idag sina pengar på att sälja annonsplatser i sitt nätverk. Vi vet alla att annonsaffären är lite svajjig så därför ska BuzzFeed börja sälja prylar. Ny trend?
Alla publicister har samma problem – annonsaffären på internet är gammal, dammig och möter stort motstånd från internetanvändarna. Hela 30 procent av dina besökre har en reklamblockerare och en stor portion av annonserna som visas ses av andra datorer. Så vad göra? BuzzFeed tänker börja sälja prylar.
Om du har prylar att sälja kan du numera göra det i BuzzFeeds nätverk, men du måste också låta dem ta fram annonsen för att kunna göra det. Slugt eller hur! BuzzFeed tänker nämligen kombinera ihop de två affärerna – prylar och annonser – och tjäna på båda. BuzzFeed skapar annonsen åt prylsäljaren och tar en del av försäljningen, nämligen 10-20 procent.
“A lot of it is coming out of the fact that there’s a whole new breed of companies coming out of Kickstarter that don’t have a big marketing budget, but we think will connect with our audience,” förklarar BuzzFeed.
Att använda sin publik för att sälja saker istället för att bara visa annonser lär bli en ny trend som sveper över alla publicister. Publicisten har målgruppen, de tjänar sämre på annonser så fram med räknesnurran och se hur mycket som kan tjänas på att sälja produkter och tjänster.