Det stora svenska tidningshuset Bonnier lanserar nu webb-tv på den populära sociala plattformen Snapchat. Först ut – Veckorevyn.
Bakom den nya kanalen står dels Bonnier Tidskrifters nya TV-redaktion, WoWat, som samarbetar med makeupmärket IDUN Minerals från Sverige.
“Veckorevyns målgrupp älskar Snapchat”, konstaterar Frida Boisen (digital chef på Bonnier Tidskrifter) i ett pressmeddelande. Hon lägger till att “tre av fyra unga tjejer idag har Snapchat – så för oss var det självklart att som första mediehus i Sverige, sätta ett socialt tv-koncept i just den här kanalen”.
Läs mer: Så blev Snapchat marknadsförarnas favorit
“Beautytude”, som programmet ska heta, ska vara ett “skönhetsprogram med attityd” och ett tvåminutersavsnitt ska läggas ut varje vardag klockan 16. Irena Pozar, tidigare anställd vid Expressen, är programledaren – och hon lovar “bjuda på sjukt mycket pepp” utan pekpinnar.
Således fortsätter trenden bland alla de stora tidningshusen, med ökade satsningar på sociala medier – och Snapchat fortsätter växa med raketfart som nu medie- och reklamkanal.