Bonnier investerar ytterligare i United Screens

Bonnier Growth Media satsar nu mer i United Screens och utökar sitt ägande. Även de två grundarna Malte Andreasson och Stina Honkamaa Bergfors ökar sitt ägande. Två av grundarna, Oscar Höglund och Jan Zachrisson, lämnar bolaget helt.

Bland de som ingår i United Screens partnernätverk finns bland andra Therese Lindgren, STHLM Panda, Regular Ordinary Swedish Meal Time, Sp4zie, Keela, ImAnderZel, Wilmas Beauty, Figgehn, Julia Westlin, Klas Eriksson och GTboard.com.

– Vi fortsätter växa oerhört snabbt. Redan i maj i år passerade omsättningen förra årets helårsomsättning, och vi kommer att överträffa såväl våra tittarmål som omsättningsmål och därmed mer än dubbla i år på bägge dessa parametrar. Vi prioriterar i denna fas tillväxt framför lönsamhet och nytt kapital ska användas för att ytterligare öka vår expansionstakt och ta tillvara den explosiva utveckling som pågår i vår bransch, säger Stina Honkamaa Bergfors, VD och medgrundare, United Screens.

– Tillväxten på online video-marknaden är om möjligt ännu mer kraftfull än väntat, och den position och tillväxttakt United Screens på kort tid har byggt är imponerande. Vi ser fram emot att fördjupa vårt samarbete och har en stark tro på bolagets utveckling, säger Ulrika Saxon, vd Bonnier Growth Media.