Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Blev fjolårets hype en flopp? Nu reas Apple Watch ut i USA

Apple Watch skulle vara den nya revolutionerande nyheten som skulle sitta på varje digital marknadsförares arm. Men hur blev det egentligen, var den smarta klockan bara en metaprodukt som ingen använde?

Apple släppte mycket statistik i början när den lanserades men sedan dess har det tystnat. Blev nyheten en succé eller en flopp för Apple?

Nu kan man hitta kraftigt nedsatta Apple Watch på flera amerikanska siter – exempelvis Best Buy eller Target – som båda har reducerat priset med 100 dollar till 349 dollar för 38 mm Apple Watch och till 399 dollar för 42 mm versionen. Skillnaden mellan priset från USA och i Sverige är 2500 kr. Samma Apple Watch 38 mm – Steel/Milanese Loop som kostar 4997 kr i svensk valuta om man köper den från Target kostar 7495 på MediaMarkt.

Beror det på att Apple har producerat för många klockor som de inte blir av med, eller vill de bara bli av med 2015 års modell för att ge plats för nya versionen Apple Watch 2?

Oavsett vilket är Apple Watch en smutt klocka som integrerar smart med andra Apple-produkter. Så om man redan har en Macbook Air eller Pro och senaste iPhone 6s eller 6s Plus är Apple Watch en klockren förlängning av alla dina Apple-produkter.

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.