Just nu pågår årets RAM-Dagen i Spårvagnshallarna. På scen har vi fått träffa Ian Gibbs från The Guardian, Fredrik Rogberg från Aftonbladet, Charlotte Flinkenberg från CHIC och självklart undertecknad.
VD, Rickard Öhrn inledde dagen tillsammans med moderator Anette Novak som är VD på Interactive Institute.
Först ut på scen var Ian Gibbs från The Guardian som pratade om “Cross media from a media house perspective”. EFter honom pratade Daniel Edström från RAM om hur man kan använda RAM för just Cross Media.
Efter lunch var det dags för undertecknad att presentera det digitala medialandskapet och hur den kan tacklas med olika mätmetoder. När jag la ifrån mig mikrofonen klev Fredrik Rogberg från Aftonbladet upp på scen och berättade om Aftonbladets fantastiska digitala resa och de analysbehov som uppstår under en vardag på Bladet.
Fredrik Rogberg, Aftonbladet
Peter Simons berättade om RAM Inviso och tjänstens fördelar när man vill få ut mer data än bara antal och frekvens. Peter visade även en bra film som “satte” känslan i produkten.
Peter Simons, RAM
Lite fika och några goda kanelbullar senare var det dags för Charlotte Flinkenberg från CHIC att berätta om deras framgångsrika relansering. Daniel Bertils som är produktchef på Mittmedia berätta om det redaktionella värdet i Mittmedias nya strategi och hur det redaktionella innehållet förändras.
Medgrundare och mediaguru Staffan Hultén klev upp och redogjorde för RAM och framtiden. Tillsammans med Rickard Öhrn sammanfattade de dagen och visade vägen till baren utanför.
Nu ska jag få en laktosfri (på egen önskan) middag tillsammans med alla deltagare i Spårvagnshallarnas festvåning. Fint ska det vara!