Mässan DMEXCO (digital marketing exposition & conference) är en av Europas största och huserar över 800 utställare i tre gigantiska hallar. Samtidigt som mässan pågår kan du även delta i konferensen, seminarier och debatter. Självklart arrangeras även en stor fest som de tar 100 Euro för biljetten.
Här kommer en kavalkad av bilder som visar mässan samt mina kommentarer.
Vi vill passa på att tacka Adobe för att vi fick följa med dem till DMEXCO.
Gubbar i svart kostym som berättar för andra gubbar i svart kostym om hur internet fungerar. Konstigt då det ändå är de unga som innoverar, men de syntes inte till.
Gubbar i svart kostym på rad för att lyssna på andra gubbar i svart kostym. Det gäller verkligen att ha svart kostym om du ska besöka DMEXCO.
Brad Recher från Adobe som berättar att “Nerd is the new black”. Vi kommer att publicera en intervju med Brad inom kort där han förklarar vad han menar med sitt påstående. Brad är en av höjdarna inom Adobe så det är en extra klapp på axeln här på Dagensanalys, eftersom vi fick tillfälle att prata med honom.
Skönt att få komma ut efter att ha sprungit runt bland alla utställare. Tyvärr gillar man att röka här i Köln så det var inte mycket till frisk luft man fick.
AT Internet som levererar en analyslösning till flera stora bolag i Sverige (bland annat Schibsted) visade upp sina talanger i denna monter.
Två killar från Adobe som berättade för mig om Performance Marketing och hur det kommer att påverka alla företag som jobbar med internet och marknadsföring.
I Adobes monter var det alltid fullpackat.
Google med YouTube fanns på plats.
I startup-byn visade man stolt upp sina uppfinningar.
När man är i Tyskland så måste man äta Bratwurst mit pommes und senf.
Till vissa montrar var det många som stod och väntade. Kanske för att de serverade gratis pannkakor.
I pressrummet hamrades det hårt på tangenterna.
Rocket Fuel visade upp sin bästa sida i denna monter.
Vice som tagit över MTVs roll som de ungas språkrör visade upp sina titlar i en cool atmosfär.
IBM berättade om analys, ehandel och hur de kan hjälpa internetföretag att bli rikare på sina idéer. Inte en PC i sikte.
SAP hade denna gula monter där kostymglada tjejer och killar berättade om SAPs möjligheter.
Socialbakers har med åren blivit heta. Här samlades många potentiella kunder och nyfikna för att höra hur Socialbakers kan hjälpa dem i sina satsningar på sociala medier.
Sprang förbi denna monter och tog en bild. Trakken är för mig ett nytt bolag. Någon läsare som vet vad de gör, mer än att de mäter?
Google byggde upp en liten stad med små Google-hus där man kunde få enskilda samtal med Googles medarbetare. Jag såg flera kliva in i husen, men inte lika många som klev ur. Var tog de vägen?
AppAnnie lever ännu och ställer även ut under DMEXCO. Vi har tidigare skrivit om AppAnnie som du kan läsa om här.
Glada gänget från QuestBack hade en liten monter.
Även så Optimizely som visade upp härliga grafer och A/B – tester.
De flesta företag som du läser om i denna artikel har vi skrivit om här på Dagensanalys.se. Bara snegla upp i höger kolumn på denna sida så ser du en sökruta. Skriv in företaget du vill veta mer om i sökrutan så får du upp flera artiklar. Trevlig läsning önskar vi dig!