DN.se kör så hårt med sin betalvägg att det nästan direkt tar stopp i läsningen. Trots att man inte får ta del av något redaktionellt innehåll får man se alla annonser.
Jag älskar digitala, relevanta, annonser men i det här fallet har jag lite svårt att se poängen att jag skall exponeras av en banner när jag inte får läsa något redaktionellt innehåll och bara får ett erbjudande att teckna upp för 1:- för en månad. Dessutom är jag tveksam om om man har optimerat denna betalvägg som har sett likadan ut i ett år. Den fick i alla fall inte mig att bli sugen på att teckna upp då den inte gav något direkt svar på varför jag skall köpa en prenumeration för en krona.
Troligtvis vill man bara leverera så många annonsvisningar som möjligt. I det här fallet har det dock gått överstyr. Som annonsör skulle jag ifrågasätta dessa visningar i mina köp.
Jag surfar vidare på SvD.se för att läsa mina nyheter utan betalvägg.
Så här såg den härliga annonsmiljön ut