Den europiska pitchen för Perrigo har vunnits av mediebyrån Wavemaker. För det nordiska uppdraget svarar Wavemaker Sverige som drivs av ledarduon Cecilia Sundström och Lina Lindén.
Det ska bli enormt roligt att får arbeta med Perrigos starka varumärken. Inte minst med ACO Hud som varit en ledande aktör inom hudvård i 80 år. Kategorin står inför stora förändringar och vi ser fram emot att få hjälpa dessa fina varumärken att utvecklas och fortsätta växa på den nordiska marknaden, säger Cecilia Sundström som är vd för Wavemaker i Sverige.
Perrigo har ett 30-tal produkter i Sverige inom hud- och egenvård som främst säljs på apotek.
Det känns spännande att få arbeta Wavemaker på den nordiska marknaden. De har både kunskap om kategorin och delar vår syn på tillväxt. I våra inledande möten har vi redan inspirerats av Wavemakers expertis inom kundinsikt och tekniska lösningar som är avgörande för att vi skall kunna fortsätta vår digitala transformation. Vi ser fram emot ett gynnsamt partnerskap, säger Maria Holmlund som är nordisk marknadsdirektör på Perrigo.
Värdet för Wavemaker på det totala uppdraget från Perrigo i Europa och Australien uppgår till cirka en miljard kronor.